01.19. Nivele de conștiință

Am spus în articolul trecut că Dumnezeu a reușit să creeze iluziile de separare, nevoie și uitare prin crearea de straturi de conștiință suprapuse, precum foile de ceapă. Ce este important pentru noi, este că toate aceste nivele de conștiință sunt înăuntrul nostru, și am putea avea acces la ele !

Conform cu teoria prezentată, există următoarele 4 nivele de conștiință: Tatăl, Fiul, Sufletul, Omul.

La nivelul de conștiință al Tatălui nu există separare și nevoie.  Tot ce există în „exterior”, toată creația este văzută ca o iluzie. În filozofia orientală, această iluzie se numește Maya. De la acest nivel este afirmația „Eu sunt”, menționată tot în filozofia orientală.

La nivelul de conștiință al Fiului nu există separare. De aici vine probabil expresia lui Walsch „Toți suntem unul”. Tot ce există în jur este privit ca lumina/iubirea trimisă de Tatăl, și totul este primit și acceptat cu iubire și recunoștință. A se vedea S.N. Lazarev.

La nivelul de conștiință al Sufletului nu există nevoie. Toți cei din jur sunt priviți ca egali. De aici vine sentimentul intuitiv de egalitate între ființe.

La nivelul de conștiință omenesc există nevoie și separare. Toți ceilalți sunt priviți ca rivali, ca competitori, nu mai există egalitate, ci superior și inferior. Este nivelul care generează cea mai multă suferință.

Este clar că la orice nivel reușim să accedem deasupra celui omenesc, este mai bine pentru noi și pentru ceilalți.

O dovadă a existenței acestor niveluri este hipnoza, cred. Nu știu exact la cel nivel acționează, dar m-a pus pe gânduri un exemplu auzit la un curs al lui Mario Vasilescu. Era descris un experiment de hipnoză, în care subiectului hipnotizat i se puneau in palmă diverse obiecte, de diverse greutăți, și i se spunea că sunt exact invers ca greutate. În același timp, i se măsura efortul din mușchii brațului. Ce a fost surprinzător: atunci când i s-a pus în palmă o greutate mare, și i s-a spus că e o monedă, efortul din braț, măsurat, a fost mic, sugestia depășind, practic, legile fizicii actuale !


P.S.

L-am menționat pe Serghei Nicolaevici Lazarev, și mă simt dator să mă justific. Am citit o parte din cărțile lui. Mi-a rămas în minte o rugăciune recomandată de acesta, pe care, după ce o veți citi, veți înțelege de ce am făcut referire la el:

„Doamne, Tată care m-ai creat, iubirea este fericirea supremă și sensul meu în viață; și toată fericirea pământească, pe care o am și pe care o voi avea, pentru mine și pentru urmașii mei, va fi un mijloc de a înmulți iubirea pentru tine; și tot ce mi s-a întâmplat și mi se va întâmpla, accept ca pe ceva dat de tine, și sufletul meu acceptă totul cu iubire.”

4 gânduri despre “01.19. Nivele de conștiință

  1. Da…o voi face la rubrica „Calea mea”…dar ceva mai incolo…La inceput este bine sa mergi cu regresia pana la …”poarta”, sa nu treci dincolo de ea nepregatit. Vor apare insa vise din alte vieti in care te vei recunoaste, in ciuda aspectului diferit(nu as spune „total” diferit).
    Daca chiar vrei sa „incepi” …incepe prin a face un exercitiu.
    Inainte de culcare, cand te afli intins in pat, incearca sa-ti derulezi intamplarile petrecute in cursul acelei zile…INVERS ordinii de desfasurare. Adica vezi cum te-ai urcat in pat, cum ai fost la baie, cum te-ai spalat, cum ai fost la bucatarie, cum ai mancat….si tot asa pana ajungi in dimineta zilei trecute cand te-ai sculat. Zilnic va trebui sa faci acest ex. si…mai vorbim…
    Am cateva articole despre vise…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu